ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
«برنامه ی درسی فارسی دوره ی ابتدایی »، تألیف و سازماندهی شده است. کتاب مهار تهای نوشتاری به قلمرو نمادهای خطّی و نوشتاری زبان و به دیگر سخن، به پهنه ی مهار تهای تولید مکتوب زبان می پردازد؛ یعنی درکتاب مهار تهای خوانداری فارسی، زبا ن آموز، اطّلاعات و معارف را از طریق متن در سها و آموز ه ها، دریافت می کند و این کار، سبب پرورش ذهن و زبان، گسترش دامنه ی واژگان و تقویت توانایی تفکر و تحلیل دانش آموز می شود که در گفتار و بیان دیدگا هها و حضور فعّال در کارهای گروهی و نقد و تحلیل شفاهی،قابل مشاهده و ارز شیابی است؛ اما در کتاب مهار تهای نوشتاری فارسی، آموخته ها )مجموعه ی دید هها، شنید هها،خواند ه ها و اندیشید ه ها( در قالب نوشته، نمایان می شوند. افزون بر این، در تدوین کتاب مهار تهای نوشتاری، به موضوع نگارش با رعایت سیر تدریجی و مرحله ای، توجّه کافی شده است. در لینک دانلود زیر کتاب الکترونیکی جدیدالتالیف فارسی(بنویسیم) سوم ابتدائی 1392قرار گرفته است .
تقویت مهارت های زبانی، هدف اصلی آموزش فارسی است. در کتاب PDF فارسی جدید سوم ابتدایی(سال1392) به آموزش سطوح پیشرفته ی چهار مهارت اصلی زبان، پرداخته شده است.خواندن یکی از مهمترین مهارت های زبانی است که در دوره ی ابتدایی به طور ویژه، مورد توجّه است. اوّلین سطح خواندن، روخوانی است. روخوانی، سطوحی دارد؛ گام نخست آن، خواندن درست و روان یک متن است. گام بعدی، رعایت لحن و آهنگ متن با توجه به شرایط موجود و متناسب با فضای حاکم بر متن است. تاکنون در کلاس های درس،معمولاً روخوانی متن آموزش داده می شد امّا به لحن و آهنگ مناسب هر متن، توجّهی نشده است. درحالی که خواندن با رعایت حال و هوای مناسب، مانند دمیدن روح بر پیکره ی بیجان متن است. بهره گیری از خُرده مهار تهای آوایی به هنگام آموز ش خواندن، بر شادابی و نشاط و تأثیر سخن، خواهد افزود. سطح دیگر خواندن، درک متن است که این مهارت در یک فرایند گام به گام، آموزش داده می شود. درلینک دانلود زیر کتاب الکترونیکی فارسی جدیدالتالیف سوم دبستان جهت استفاده همکاران و دانش آموزان ین پایه قرار داده شده است .
علوم تجربی یکی از یازده حوزه ی یادگیری در برنامه ی درسی ملّی است.کتاب PDF علوم تجربی، منبعی است برای معرفی فعّالیّت های یادگیری و آنچه در عمل باید انجام شود؛ نباید آن را به منبعی برای تصویرخوانی تبدیل کرد. کتاب الکترونیکی جدیدالتالیف علوم تجربی سوم ابتدائی 92 جهت استفاده همکاران این پایه و دانش آموزان سوم دبستان ، در قالب یک فایل PDF جهت دانلود قرار گرفته است ، امیدوارم مورد استفاده قرار بگیرد.
با توجه به تغییر کلی کتاب ریاضی سوم ابتدائی در سال1392 طبق برنامه درس ملی در لینک دانلود زیر PDF کتاب الکترونیکی جدیدالتالیف ریاضی سوم دبستان جهت استفاده آموزگاران و دانش آموزان این پایه قرار داده شده است ، امیدوارم مورد استفاده همکاران عزیز به ویژه همکاران شاغل در ضمن خدمت فرهنگیان ، جهت ارائه به فراگیران این پایه ، قرار بگیرد .