***{ محتوای الکترونیکی و آموزشی برای فرهنگیان و دانش آموزان }***

***{ محتوای الکترونیکی و آموزشی برای فرهنگیان و دانش آموزان }***

اَللّهُمَّ عَجَّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَالْعافِیَةَ وَالنَّصْرَ
***{ محتوای الکترونیکی و آموزشی برای فرهنگیان و دانش آموزان }***

***{ محتوای الکترونیکی و آموزشی برای فرهنگیان و دانش آموزان }***

اَللّهُمَّ عَجَّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَالْعافِیَةَ وَالنَّصْرَ

کتاب پی دی اف خوشنویسی

خوشنویسى، زیبانگارى حروف و کلمات است براساس اصول و قواعدى مشخص و معین توجه به خوشنویسى و گسترش آن در گذشته به دلیل کتابت قرآن و کتب احادیث بوده است آیاتى در قرآن مبنى بر عزت قلم و اعتبار آموختن باعث گردید تا خط در میان مسلمانان به عنوان پدیده اى الهى و روحانى مورد توجه قرار گیرد و از احترام ویژه اى برخوردار باشد .

هنر خوشنویسى هم در ثبت و نشر پیشرفتهاى علمى و فرهنگى و همین طور در حوزهٔ هنرهاى کاربردى به صورت گسترده اى مورد بهره بردارى هنرمندانه قرار گرفته است .کتاب حاضر ، در نظر دارد بهموازات ارائه اطلاعاتى پیرامون دانش نظرى خوشنویسى، فراگیران را در جهت آموزش و کسب مهارت عملى درنگارش نستعلیق و شناخت ویژگیهاى انواع خوشنویسى رایج، یارى دهد . این کتاب در قالب یک ایل PDF  ارائه شده است .




PDF دیاگرام اعداد 1 تا 1000000و انواع اسکناس ها

در صفحه دوم کتاب جدیدالتالیف ریاضی پنجم ابتدائی  و در مبحث یادآوری عددنویسی و محاسبات عددی در قسمت فعالیت 1 و در سمت چپ کتاب یک دیاگرامی از اعداد 1 تا 1000000 را مشاهده می کنیم و با توجه به اهمیت یادگیری این اعداد ، این دیاگرام را با نرم افزار مایکروسافت ورد طراحی نمودم تا با چاپ آن شما بتوانید ، در تدریس  این اعداد با ابعاد بزرگتر اقدام نمائید . همچنین در فعالیت شماره 2  دانش آموزان با اسکناس های 1000 و 2000و 10000تومانی و چک پول 100000تومانی آشنا می شوند ، لذا PDF این اسکناس ها را برای چاپ و استفاده در کلاس درس در لینک زیر و در قالب یک فایل  فشره (زیپ) قرار دادم امیدوارم مورد استفاده شما عزیزان قرار بگیرد .


انیمیشن ویژه عید قربان(ماجرای به قربانگاه بردن اسماعیل(ع)توسط حضرت ابراهیم(ع)به فرمان خدا)

در آیات 100 تا 107 صافات ماجرا به این صورت بیان شده که ابراهیم (ع) از خداوند فرزندى صالح خواست: «رب هب لى من الصـلحین؛ ابراهیم گفت: خدایا! براى من فرزندى که از نیکوکاران باشد عطا فرما.» (صافات/ 100) و خداوند او را به نوجوانى بردبار بشارت داد: «فبشرنـه بغلـم حلیم؛ به او مژده دادیم پسر عاقل و بردبارى را.» (صافات/ 101)

ز جمله رؤیاهایى که در قرآن مجید مطرح گردیده رؤیاى حضرت امام ابراهیم (ع) مى باشد که در خواب دید فرزندش اسماعیل را در راه خدا قربانى مى کند. خداوند متعال جریان آن را در سوره صافات چنین بیان مى فرماید:چون آن پسر (به دنیا آمد و بزرگ شد و) در تلاش کردن به پدرش رسید، ابراهیم به او گفت: اى پسر عزیزم! من در خواب دیدم که تو را قربانى مى کنم پس ببین در این باره چه مى گویى؟ گفت: پدرم! آنچه به آن امر شده اى انجام بده، حتما مرا در این کار از صابران خواهى یافت. پس ‍ چون پدر براى قربانى کردن و پسر براى قربانى شدن، تسلیم شدند و ابراهیم او را در روى تل بر پیشانى خوابانید (عمل به خواب به تحقق پیدا کرد) و با صداى بلند ندا کردیم که اى ابراهیم! خواب را محقق کردى، ما نیکوکاران را این چنین جزا مى دهیم، این حتما آزمایش ‍ آشکارى است. و بر او (گوسفندى فرستاده) ذبح بزرگى فدا ساختیم. و ثناى او را براى آیندگان قرار دادیم. سلام بر ابراهیم.» (صافات/ 102- 108)

پس از مدتى ابراهیم (ع) خوابى را که از آن مأموریت ذبح فرزندش را دریافت کرده بود با وى در میان گذاشت، ابراهیم (ع) در خواب دیده بود که فرزندش را ذبح مى کند. فرزند نیز پذیرفت و پدر را به اجراى فرمان پروردگار تشویق کرد: و هر دو، آماده اجراى این دستور شگفت شدند:ولى هنگام ذبح فرزند، خداوند متعالى ابراهیم را ندا داد که تو وظیفه خویش را انجام دادى:آن گاه ذبح عظیمى را فداى فرزند ابراهیم (ع) قرار داد: به هر حال رؤیا همان بود که او دید پسرش را قربانى مى کند، نه اینکه قربانى کرد و کار را به اتمام رسانید. در لینک دانلود زیر انیمیشن(کارتون) این داستان  آورده شده است که آموزگاران و دبیران می توانند در کلاس های درس از آن استفاده نمایند .


پاور پوینت جمع و تفریق عددهای گویا ویژه پایه هشتم متوسطه اوّل

محتوای ریاضی زیر در قالب یک فایل  اسلاید شوی پاورپوینت می باشد که درباره  آموزش جمع و تفریق عددهای گویا می باشد ، این پاورپوینت جالب  با استفاده از نمایش اعداد گویا بر روی محور اعداد و استفاده از افکت ها و انواع رنگها  ،  محتوای  آموزشی خوبی برای دبیران پرتلاش پایه هشتم متوسطه اوّل  ، می باشد . لذا استفاده از این فایل پاوپوینت می تواند به   دبیران این پایه در ارائه بهتر مطلب کمک شایانی بنماید . لازم به ذکر است این فایل با فرمت  ppsx می باشد لذا برای مشاهده آن نیاز به پاورپوینت نسخه 2007 به بالا می باشد .


راهنما و حل المسائل کتاب ریاضی پایه نهم

راهنما و حل المسایل کتاب ریاضی پایه نهم  دوره ی تحصیلی متوسطه اوّل ، قابل استفاده برای همکارانی که امسال این پایه را بدون کلاس ضمن خدمت تدریس خواهند کرد. این جزوات از همکاران شرکت کننده در دوره های ضمن خدمت ریاضی پایه نهم تهیه گردیده است امید است مورد استفاده و پسند واقع گردد. در لینک زیر یک فایل فشرده(زیپ) قرار دارد ، لذا پس از دانلود  آن را از حالت فشرده خارج نمائید و از فایل پی دی اف این مجموعه استفاده نمائید . 


دست ورزی های ریاضی پنجم ابتدائی

امروزه برای  تغییر روش تدریس سنتی به روش تدریس فعّال و پویا  نیاز به ابزار ها و امکاناتی است که آموزگاران و دبیران زحمت کش  توانایی  ایجاد آنها و استفاده از آنها را  دارا باشند . یکی از این امکانات و ابزار ها ، استفاده از دست ورزیها برای انتقال بهتر مفاهیم  به دانش آموزان است . استفاده از این دست ورزیها به ویژه در درس ریاضی  بازدهی بیشتری در امر تدریس دارد . در این مطلب چند تصویر با کیفیت از دست ورزیهای ریاضی پایه پنجم دبستان را که در کلاس های ضمن خدمت  ریاضی ویژه آموزگاران پایه پنجم  مطرح شده  را در قالب یک فایل  فشرده برای آموزگاران این پایه  قرار داده ام امیدوارم بتوانند با استفاده از این چنین دست ورزیها ، در امر تدریس مفاهیم  ریاضی این پایه موفق تر از گذشته باشند . .


بسته آموزشی ادبیات فارسی پایه نهم متوسطه اوّل

درکتاب ادبیات فارسی نهم متوسطه اوّل و در  بخش مهار تهای خوانداری،  ویژگیهای گفتاری و آوایی زبانفارسی همچون لحن، تکیه، آهنگ و دیگر خُرده مهار تها به طور مناسب، مورد توجّه قرار می گیرد.روان خوانیها، شعرخوانی ها و حکایات با هدف پرورش مهارت های خوانداری، ایجاد نشاط و طراوت ذهنی، آشنایی با متون مختلف و مهم تر از همه، پرورش فرهنگ مطالعه و کتا بخوانی ، در ساختار فارسی گنجانده شده اند. در پایان همۀ

«روان خوانی ها » بخش « فرصتی برای اندیشیدن » با دو پرسش، تدوین شده است.این پرسشها برای تقویت سواد خواندن، توانایی درک و فهم، پرورش روحیۀ نقد وتحلیل متون، تنظیم گردید. ...

دربسته آموزشی ادبیات فارسی پایه نهم متوسطه اوّلی که ارائه  شده  موارد زیر موجود می باشد :

1-نمایه نکات زبانی فارسی نهم

2-نمایه روش های تدریس فارسی

3-نمایه نکات ادبی فارسی نهم

4-کاربرگ فارسی نهم

5-نمایه  روش های تدریس مهارت های نوشتاری نهم

6-لحن

7-توضیحات تکمیلی ادبیات نهم

8-نمایة ساختاری و محتوایی  مهارت نهم- زیپ

9-روش های تدریس و نمایه ساختار کتاب فارسی نهم

10-فایل تصویری خواجه عبدالله انصاری

11-فایل تصویری  شاهنامه خوانی

12-کاربرگ ها

13-کتاب راهنمای معلم مهارت های نگارشی هفتم و هشتم

14-مهارت  های نوشتاری نهم

15-کتاب های درسی سه پایه و ....

این مجموعه در قالب یک فایل زیپ(فشرده)ارائه شده لذا پس از خارج کردن آن از حالت فشرده از محتویات آن استفاده نمائید .



بسته آموزشی مطالعات اجتماعی پنجم دبستان 1394

 این بسته آموزشی مطالعات اجتماعی پایه پنجم ابتدائی  ،  مشتمل بر :

1-پاورپوینت آموزشی مربوط به فصل  اوّل :

دانش آموزان اصول برقراری ارتباط موثر با دیگران و تعامل مناسب در گروه را شناسایی و برخی تکالیف و مسئولیت ها را نسبت به خود و دیگران بیان و رعایت می کنند . دانش آموزان نقش و وظایف برخی گروهها و موسسات اجتماعی (مانند شوراها ، هلال احمر و سازمان انتقال خون ) و ویژگی ها و ارکان نهاد حکومت در ایران را بیان می کنند . 

2-پاورپوینت مربوط به فصل دوّم (شامل درس های5-6-7-10)
3- پاپوینت کلیات مطالعات اجتماعی پایه پنجم دبستان
4- فایل تصویری مبتنی بر یک انیمیشن  در رابطه با  آب های زیر زمینی
پس از دانلود فایل را از حالت فشرده خارج کنید و از محتویات پوشه بدست آمده استفاده نمائید . با آرزوی موفقیت برای آموزگاران محترم پایه پنجم ابتدائی  .