***{ محتوای الکترونیکی و آموزشی برای فرهنگیان و دانش آموزان }***

***{ محتوای الکترونیکی و آموزشی برای فرهنگیان و دانش آموزان }***

اَللّهُمَّ عَجَّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَالْعافِیَةَ وَالنَّصْرَ
***{ محتوای الکترونیکی و آموزشی برای فرهنگیان و دانش آموزان }***

***{ محتوای الکترونیکی و آموزشی برای فرهنگیان و دانش آموزان }***

اَللّهُمَّ عَجَّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَالْعافِیَةَ وَالنَّصْرَ

محتوای الکترونیکی با عنوان "اندازه گیری طول"

این محتوای الکترونیکی که در قالب فایل فلش می باشد برای آموزش اندازه گیری طول هر شیئی یا موجودی مورد استفاده قرار می گیرد . این محتوا که دارای پنج بخش می باشد ، شامل ، اندازه گیری با (متر) ،(سانتیمیتر) و(میلیمتر) و  محیط اشکال و بخش نهایی در باره تبدیل واحد ها می باشد .دراین محتوا خط کش هایی براساس واحد های اندازه گیری مورد اشاره فوق دارد که شما با اشاره گر  موس کامپیوتر و کلید های جهتی اشاره صفحه کلید ، جهت قرار گیری آن را می توانید تغییر دهید و سپس با اندازه گیری شکل پرسیده شده اقدام  به درج جواب در کادر مورد نظر نمائید . محتوای جالبی است ، امیدوارم لذت ببرید . منبع Lrn.ir





محتوای الکترونیکی قابل بررسی "اشکال" ویژه دانش آموزان پنجم و ششم ابتدائی

محتوای الکترونیکی "اشکال" که در قالب یک فایل فلش می باشد ، اشکال هندسی را از جهت بُعد مورد بررسی قرار میدهد ، دراین محتوا با تعاریف اشکال هندسی 1بعدی ،2بعدی و 3 بعدی آشنا می شوید. این محتوا دارای افکت های زیبایی برای آشنا کردن دانش آموزان با اشکال هندسی به ویژه اشکال هنسی 3بعدی ، دارا می باشد . به آموزگاران محترم پایه پنجم و ششم حتما توصیه می کنم این محتوا را مورد بررسی قرار داده و نقایص آن را به بنده از طریق قسمت نظرات اطلاع دهند تا در تهیه محتوا ها لحاظ نمایم .





محتوای الکترونیکی مجموع زوایای چند ضلعی

در این محتوا شما با مجموع زوایای چند ضلعی ها آشنا می شوید .حتی با تغییر دادن زوایا هم مجموع آن ها هیچ تغییری نمی کند و ثابت می ماند.این محتوای آموزشی برای مقاطع دبستان و راهنمائی مناسب است.منبع: www.LRN.ir


















محتوای الکرونیکی (دیواره کسر) درباره کسرهای مساوی(ریاضی چهارم و پنجم)

(دیواره کسر) نام محتوای فلشی  است که برای همکاران عزیز پایه چهارم و پنجم ابتدائی و دانش آموزان این پایه تهیه نموده ام ، این محتوا در انتقال مفاهیم کسرهای مساوی می توانند نقش بسزائی داشته باشد .


















محتوای آموزشی(انواع زاویه) ، مناسب ریاضی چهارم و پنجم ابتدائی

این محتوای الکترونیکی با نام تخمین زاویه ، یک محتوا در قالب فایل اجرائی می باشد ، که مناسب چهارم وپنجم ابتدائی است . در این محتوا با مخفی کردن نقاله ، روی یکی از دکمه های مولد زاویه باز یا تند کلیک کرده تا زاویه ای را نمایش دهد ، سپس با ید حدس بزنید مقدار زاویه نمایش داده شده را ودر کادر بالای صفحه وارد نمائید . پس از آن دکمه (بررسی) را کلیک کنید تا حدس شما را ارزیابی کند ، در نهایت با نمایش نقاله می توانید به زاویه ای که نتوانستید ، حدس بزنید  را مشاهده کنید . استفاده از این محتوا در هر سایت ووبلاگی با ذکر منبع بلامانع است .

این محتوا در تاریخ 92/11/27 درقالب یک فایل اجرائی قرار گرفت .









محتوای الکترونیکی آزمایش های درس علوم تجربی اول تا پنجم دبستان

این محتوای الکترونیکی شامل کلیه آزمایش های درس علوم تجربی اول تا پنجم ابتدائی می باشد . این فایل که به صورت Rar زیپ شده ، ابتدا توسط نرم افزار Winrar   آن را از حالت فشرده خارج کرده و سپس فایل main رااجرا می کنیم ، آزمایش های درون این محتوا در قالب فایل فلش می باشد ، لذا باید فلش پلیر داشته باشید .

















محتوای الکترونیکی زیبای " کارت های متحرک " ضرب و تقسیم عدد اعشاری(پایه ششم)

محتوای بسیار زیبای " کارت های متحرک " در قالب فایل فلش برای عزیزان فرهنگی و دانش آموزان گرانقدر تهیه کرده ام ، که امیدوارم در مبحث ضرب و تقسیم اعداد اعشاری کتاب ریاضی پایه ششم ابتدائی ، مفید باشد. این محتوا شامل سه قسمت ضرب و تقسیم اعداد کامل و اعداد اعشاری تا دو رقم و سه رقم می باشد. شما با فشرده دکمه های "+" و یا "-" می توانید عدد مورد نظر را ساخته ، سپس بر روی دکمه های پایینی محتوا کلیک نمائید تا یکی از اعمال ضرب و یا تقسیم بر روی عدد ایجاد شده شما اعمال شود. استفاده از این محتوا در هر سایت و وبلاگی با ذکر منبع بلامانع می باشد .







محتوای ریاضی بسیار زیبای چند ضلعی

محتوای ریاضی زیبای چند ضلعی ، که در قالب یک فایل فلش برای شما عزیزان تهیه کرده ام قابلیت نمایش اشکال از 3 تا 10ضلعی منتظم را دارد ، البته با جابجا کردن هر راس زاویه یک شکل ، می توانید شکل متفاوتی برای خود ترسیم کنید و یا با کلیک کردن روی هر راس زاویه شکل خود بر روی علامتهای + یا - کلیک کنید تا یک زاویه زیاد یا کم کنید. دراین محتوا می توانید با استفاده از نقاله اندازه زوایا را محاسبه کنید و طرز درست استفاده کردن از این وسیله را به دانش آموزان آموزش دهید . به وسیله خط کش اندازه اضلاع را محاسبه کنید ، این محتوا  به معلم برای حل مسائل ریاضی مرتبط با زوایای اشکال هندسی می تواند کمک کند . با بردن اشاره گر موس بر روی هر گزینه راهنمای آن نمایش می یابد . استفاده از این محتوا در هر سایت و و بلاگی با ذکر منبع بلامانع است .