***{ محتوای الکترونیکی و آموزشی برای فرهنگیان و دانش آموزان }***

***{ محتوای الکترونیکی و آموزشی برای فرهنگیان و دانش آموزان }***

اَللّهُمَّ عَجَّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَالْعافِیَةَ وَالنَّصْرَ
***{ محتوای الکترونیکی و آموزشی برای فرهنگیان و دانش آموزان }***

***{ محتوای الکترونیکی و آموزشی برای فرهنگیان و دانش آموزان }***

اَللّهُمَّ عَجَّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَالْعافِیَةَ وَالنَّصْرَ

محتوای ریاضی با عنوان (کارگاه مختصات) ویژه پایه هفتم متوسطه اول

در این روز فرخنده یعنی92/10/29 مصادف با میلاد رسول اکرم(ص) و ششمین اختر تابناک امامت ، امام صادق(ع) کار تهیه و ترجمه محتوای الکترونیکی (کارگاه مختصات) به پایان رسید و بنده بلافاصله آن را در وبلاگ خویش قرار دادم و امیدوارم که در انتقال مفهوم مختصات نقاط ، به دانش آموزان این مرز پر گهر کمک شایانی بنماید . این محتوای ریاضی با داشتن انیمیشن های زیبا و جلوه های بصری ، می تواند دبیران محترم این پایه را ، در امر آموزش مختصات نقاط کمک نماید . همچنین می توانند به عنوان تمرین ، در کلاس درس مورد استفاده قرار بگیرد . این محتوا در قالب یک فایل اجرائی(Exe) می باشد .









محتوای ریاضی نسبت تناسب ویژه پایه پنجم و ششم ابتدائی

محتوای الکترونیکی (نسبت تناسب) که دارای گرافیک و مطالب زیبائی است در لینک دانلود زیر قرار داده شده است . این محتوا کاری از آقای علیرضا پناهی و خانم لیلا توکلی می باشد . دراین محتوای ریاضی هم به تشریح مفهوم نسبت تناسب پرداخته شده و هم دارای تمرین ها و مسائل متنوعی می باشد . این محتوای آموزشی در قالب یک فایل اجرائی ارائه شده است .











محتوای ریاضی با نام ( ابزار هندسه) برای همه مقاطع

این محتوای الکترونیکی که در نوع خود منحصر به فرد است ، دارای ابزار مختصر و مفید برای آموزش های مباحث ریاضی ، از جنس هندسه می باشد. دراین روز(92/10/25)که کار ترجمه آن به اتمام رسیده  و محتوا را از فایل فلش به فایل اجرائی Exe درآوردم ، بدون فوت وقت آن را در وبلاگم قرار دادم تا شما عزیزان مخاطب این وبلاگ از آن لذت ببرید .(امیدوارم که این چنین باشد) در این محتوای ریاضی ، که دارای ابزار هندسی نظیر ، پرگار ، نقاله ، خط کش ، مداد و خودکار قرار دارد ، شما به راحتی می توانید از این ابزار استفاده بنمائید ، به ویژه در کلاس های هوشمند این ابزار کارائی خود را به خوبی نشان می دهد. پرگار ، این محتوا ،  بسیار ساده و راحت عمل می کند یعنی شما با درگ کردن(کشیدن) وسط این پرگار به راحتی دایره مورد نظر خود را می کشید حتی از پرگار واقعی نیز این کار راحت تر می باشد . با کشیدن انتهای پرگار می توانید شعاع دایره را کم یا زیاد بنمائید . نقاله بسیار زیبا با اعداد فارسی ، که امروزه اکثر محتوا هائی که دارای نقاله می باشند با اعداد انگلیسی نمایان می شوند ، حال آنکه دراین محتوا نقاله و خط کش هردو با اعداد زیبای فارسی نمایش داده می شود و این از زیبائی های این محتوا می باشد. با ابزار مداد این محتوا هر چند ضلعی که مد نظر شما باشد به راحتی هر چه تمام تر قابل ترسیم می باشد . در آخر باید متذکر شوم اگر ابزاری را پس از استفاده خواستید غیر فعال کنید مثل ابزار مداد یا خودکار ، مجددا روی دکمه انتخاب آن ابزار کلیک کنید تا محو بشود . این محتوای ریاضی در تدریس مباحث زاویه  و درجه و چند ضلعی ها و ... می تواند بسیار خوب عمل کند .درپایان باید بگویم این محتوای کمک آموزشی در تمامی مقاطع ابتدائی ، متوسطه اول و متوسطه دوم قابل استفاده می باشد و امید وارم همه همکاران فرهنگی که این محتوا را دانلود می کنند از آن لذت کافی ببرند .نگارش جدید در تاریخ 92/11/29 قرار داده شد .


محتوای ریاضی مساحت ویژه پایه چهارم ابتدائی

این محتوای الکترونیکی زیبا که ، در مورد مفاهیم کتاب ریاضی چهارم دبستان و مبحث مساحت می باشد ، را در تاریخ 92/10/24 کار ترجمه آن را ، به پایان رساندم و بلافاصله در وبلاگم قرار دادم ، امیدوارم مورد توجه عزیزان فرهنگی و دانش آموزان گرامی قرار بگیرد. دراین محتوای آموزشی که دارای راهنمای کامل در مورد آموزش محاسبه مساحت اشکال هندسی می باشد و معلمان گرانقدر  پایه چهارم ابتدائی می توانند در کلاس های هوشمند از آن برای انتقال مفاهیم مساحت ، استفاده نمایند. همچنین دانش آموزان این پایه نیز می توانند در منزل و در رایانه های شخصی از آن استفاده نمایند . این محتوای ریاضی در قالب یک فایل اجرائی (یعنی EXE) می باشد و با دوبار کلیک اجرا می شود .




محتوای ریاضی مجهول یابی ویژه جمع و تفریق و ضرب اعداد

دراین محتوای الکترونیکی شما دارای دو مرحله آسان و سخت ، شامل عبارت های از اعمال ریاضی اول ، دوم و سوم ابتدائی ، یعنی جمع ، تفریق و ضرب اعداد ، هستید . دراین محتوای آموزشی در هرمرحله عبارتی از جمع یا تفریق و یا ضرب نوشته شده که به جای  یک عدد آن جای خالی ، قرار گرفته و شما سه جواب در پایین همان عبارت مشاهده می کنید ، با انتخاب جواب صحیح ، توپ شما داخل سبد قرار گرفته و 100امتیاز می گیریدو با هرپاسخ نادرست ، علاوه بر اینکه توپ شما داخل سبد قرار نمی گیرد ، از امتیاز شما 50 تا کم می شود .این محتوای ریاضی در قالب یک فایل اجرائی (یعنی Exe) می باشد و فقط با دوبار کلیک متوالی روی فایل اجرا می شود .





محتوای ریاضی آموزش جدول ضرب ویژه پایه سوم ابتدائی

این محتوای الکترونیکی دارای پنج قسمت آموزشی زیبا در مورد مفاهیم ضرب اعداد می باشد . استفاده از این محتوای ریاضی را به همه همکاران زحمت کش پایه سوم ابتدائی و اولیای دانش آموزان این پایه ، توصیه می کنم .این محتوای آموزشی می تواند مورد استفاده دیگر پایه ها ، یعنی چهارم و پنجم ابتدائی نیز قرار بگیرد . این محتوا در قالب یک فایل فلش می باشد .











محتوای ریاضی در قالب یک معمای ریاضی

محتوای الکترونیکی با نام (معمای ریاضی) می تواند در ارزیابی مفاهیم شمردن اعداد و ضرب اعداد به آموزگاران کوشا و دانش آموزان ابتدائی این میهن پرگهر کمک شایانی بنماید .این محتوای آموزشی می تواند در وقت های پایانی کلاس های هوشمند به عنوان یک سرگرمی آموزشی ، در به خاطر آوردن مفاهیم مورد اشاره در دانش آموزان ، موفق عمل نماید . همچنین اولیای دانش آموزان می توانند در منازل با اجرای این محتوا در رایانه شخصی ، به درک هرچه بهتر مفاهیم شمارش و ضرب اعداد ، به فرزندانشان کمک نمایند.این محتوای ریاضی درقالب یک فایل اجرائی(Exe) می باشد و بادبل کلیک کردن اجرا می شود . ترجمه این محتوا که بسیار وقت بنده را گرفت در اوقات پایانی 92/10/6به پایان رسید که بلافاصله در وبلاگ برای استفاده شما عزیزان قرار دادم . امیدوارم مفید فایده قرار بگیرد.


محتوای ریاضی پیدا کردن اشکال هندسی- ویژه پایه اول دبستان و پیش دبستانی

این محتوای الکترونیکی با عنوان پیدا کردن اشکال هندسی (مثلث - دایره و مربع) با گرافیک زیبا مناسب برای اجرا در کلاس های هوشمند پیش دبستانی و پایه اول ابتدائی می باشد . در مرحله اول دانش آموز باید 12 مثلث را پیدا کند در مرحله دوم باید 9 دایره را پیدا کند و در مرحله آخر باید 6 مربع را بیابد . این محتوا درقالب یک فایل اجرائی (Exe) برای شما تهیه شده ودر تاریخ 92/10/2 ترجمه آن را به پایان رساندم ، امیدوارم مورد اقبال آموزگاران محترم این پایه ها واقع شود . از نظرات ارزشمند خویش مرا بی بهره نفرمائید .