***{ محتوای الکترونیکی و آموزشی برای فرهنگیان و دانش آموزان }***

***{ محتوای الکترونیکی و آموزشی برای فرهنگیان و دانش آموزان }***

اَللّهُمَّ عَجَّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَالْعافِیَةَ وَالنَّصْرَ
***{ محتوای الکترونیکی و آموزشی برای فرهنگیان و دانش آموزان }***

***{ محتوای الکترونیکی و آموزشی برای فرهنگیان و دانش آموزان }***

اَللّهُمَّ عَجَّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَالْعافِیَةَ وَالنَّصْرَ

محتوای ریاضی شناخت اعداد

این محتوای الکترونیکی که در قالب یک فایل فلش می باشد به دانش آموزان ابتدائی شناخت اعداد را متذکر می شود . این محتوای ریاضی که در واقع یک بازی نیز می باشد ، ابتدا تعدادی مربع رنگی نمایش داده و دانش آموز با شمردن آن و فهمیدن شماره آن شکل ، روی آن عدد کلیک می کند که در واقع روی آن عدد شلیک می کند . این محتوا می تواند با توجه به جذابیت خاص خود مورد توجه دانش آموزان قرار بگیرد . منبعmohtava-ardebil.blogfa.com














راهنمای تدریس هنر برای معلمان پایه های چهارم ، پنجم و ششم ابتدائی

این کتاب الکترونیکی که درقالب یک فایل PDF می باشد ، بیشتر بر روی انجام فعالیت های هنری به صورت تلفیقی تاکیدکرده است. کتاب راهنمای درس هنر برای معلمان پایه های چهارم، پنجم و ششم ابتدایی شامل سه بخش است :آشنایی با برنامة درسی هنر دورة ابتدایی، محتوای برنامه و اجرای برنامه.آشنایی آموزگاران  ، با برنامه درسی هنر، در دوره ابتدایی به اندازه دانش و توان ایشان در اجرای فعالیت های هنری و تولید محصول هنری ، مهم و اساسی است.















محتوای الکترونیکی زیبای (محور اعداد استثنائی) ویژه مقطع ابتدائی و متوسطه جدید

این محتوای الکترونیکی ، کمک آموزشی بسیار زیبا ، که در قالب یک فایل فلش می باشد ، از سایت های خارجی تهیه کردم که به علت رمز نگاری سورس آن نتوانستم اعداد را فارسی نمایم ، اما امیدوارم در امر آموزش به معلمان عزیز کمک نماید ، این محتوا ، مناسب نمایش دادن نقاط روی محور اعداد می باشد ، و برای هر دو مقطع ابتدائی و متوسطه جدید کاربرد دارد. در این محتوا ابتدا عدد صحیح(مثبت یا منفی)و یا عدد اعشاری(مثبت یا منفی، تا سه رقم اعشار )رادر کادر پایین محتوا وارد نموده سپس بر روی دکمه دایره ای شکل ، کلیک نمائید تا محدوده عدد مورد نظر را به شما نشان دهد ، سپس با نشانک های بالای محتوا ، مقدار عدد( به عنوان مثال10.4همانند تصویر روبرو) را روی محور اعداد به کمک درگ کردن(کشیدن و رهاکردن نشانک ها)نشان دهید .






محتوای الکترونیکی آشنایی با اجزا چشم انسان

دراین محتوای الکترونیکی که در قالب یک فایل فلش می باشد ، دانش آموزان با اجزا چشم انسان آشنا می شوند. به این طریق که با حرکت دادن نشانگر موس روی هر قسمت از اجزاء چشم ، نام و مشخصات آن قسمت نمایان می شود .


















محتوای الکترونیکی ( رابطه کسر و تقسیم)

این محتوای آموزشی رابطه بین کسر و تقسیم را به خوبی نمایش میدهد. این محتوا که در قالب یک فایل فلش می باشد، دانش آموزان را باویژگی مشترک بین تقسیم و کسر آشنا می سازد . در اینجا ابتدا جواب مناسب را در خانه خالی تایپ نموده ، سپس دکمه تائید را کلیک می کنیم .













محتوای درس علوم تجربی اول ابتدائی (صداها)

محتوای صداها ، یک محتوای الکترونیکی برای دانش آموزان اول ابتدائی از درس علوم تجربی می باشد ، که در قالب یک فایل فلش ارائه شده است .دراین محتوا دانش آموز باید پس از کلیک کردن هر یک از صداهای زیر ،  نام مربوط به هرکدام را با درگ کردن(کشیدن) و رها کردن در مکان مناسب آن(زیر هر صدا) ، انجام دهد و در آخر روی دکمه تایید کلیک نماید .منبع Lrn.ir














دانلود محتوای الکرونیکی آموزش ضرب (ریاضی سوم دبستان)

در این محتوای ریاضی که در قالب فایل فلش می باشد ، مناسب آموزش برای دانش آموزان پایه سوم ابتدائی می باشد . با کشیدن مربع خالی پایین صفحه به سمت راست یا چپ ، شما می توانید ضرب های متفاوتی نمایش دهید . این محتوا علی رغم ساده بودن ، در انتقال مفهوم ضرب به آموزگاران پایه سوم ابتدائی  کمک بسیاری  می کند .منبع Lrn.ir















محتوای الکترونیکی کاربرد قرقره ، اهرم و چرخ ومحور (علوم تجربی پایه پنجم)

این محتوای الکترونیکی که در واقع بازی در باره کاربرد قرقره ها ، اهرم ها و چرخ و محورها می باشد در قالب یک فایل فلش می باشد . به کمک این محتوا کاربرد قرقره ها ، اهرم ها و چرخ و محورها در زندگی روزمره ما را نشان میدهد و دانش آموز باید روی دستگاه هایی که کاربرد این وسایل را نشان می دهد ، ابتدا کلیک کرده سپس روی یکی از گزینه های (اهرم) یا ( قرقره)و یا (چرخ و محور ) کلیک کند. این محتوا مناسب دانش آموزان پایه پنجم ابتدائی می باشد .