***{ محتوای الکترونیکی و آموزشی برای فرهنگیان و دانش آموزان }***

***{ محتوای الکترونیکی و آموزشی برای فرهنگیان و دانش آموزان }***

اَللّهُمَّ عَجَّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَالْعافِیَةَ وَالنَّصْرَ
***{ محتوای الکترونیکی و آموزشی برای فرهنگیان و دانش آموزان }***

***{ محتوای الکترونیکی و آموزشی برای فرهنگیان و دانش آموزان }***

اَللّهُمَّ عَجَّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَالْعافِیَةَ وَالنَّصْرَ

محتوای الکترونیکی آموزش و تمرین ساعت

این محتوای الکترونیکی که در قالب فایل فلش می باشد ، برای آموزش ساعت و دقیقه و ثانیه به دانش آموزان ابتدائی  مناسب می باشد .




















محتوای ریاضی در قالب آموزش محور تقارن اشکال هندسی

تقارن(Symmetry) به معنای تشابه و تساوی بخش‌ها حول محور یا مرکز تقارن است . چنانچه قرینه نسبت به یک خط وجود داشته باشد، تقارن را تقارن محوری نامند و خطی که شکل را به دو قسمت قرینه تقسیم می کند، «محور تقارن»(AXIS OF SYMMETRY) آن شکل نامیده می شود. ببرها ، پروانه ها نمونه‌ای طبیعی از تقارن هستند . محتوای ریاضی ارائه شده در این مطلب می پردازد به آشنائی با اشکال هندسی و نشان  دادن خطوط تقارن هر شکل. به کلیه آموزگاران و دانش آموزان پایه های پنجم و ششم ابتدائی ، توصیه استفاده از این محتوا را دارم .با کلیک بر گزینه تقارن ، خطوط تقارن شکل ، نمایش داده می شود. این محتوا در قالب فایل فلش می باشد .










محتوای ریاضی درقالب عدد نویسی پنج و شش رقمی (ریاضی چهارم ابتدائی)

دراین محتوای ریاضی درقالب یک فایل فلش ، دانش آموز با دیدن متن عدد مورد نظر باید آن را به صورت ارقام ریاضی بنویسد . با کلیک برروی دکمه مجدد متن اعداد جدید شده .این محتوا برای دانش آموزان چهارم ابتدائی جالب می باشد . در ضمن در سمت راست این محتوا با کلیلک کردن بر روی دکمه   جواب صحیح در کادر رنگی مقابل آن نمایش می یابد .












کار دستگاه قلب انسان در قالب یک فایل فلش زیبا

دراین محتوای الکترونیکی شما با فعل و انفعالات قلب انسان آشنا می شوید . در واقع در این فایل فلش با انبساط کامل قلب و انقباض دهلیزی و انقباض بطنی قلب آشنا می شوید . این نمایش با دو دکمه دور کند و دور معمولی همراه است که با انتخاب هرکدام سرعت نمایش عملیات قلب انسان تغییر می کند . البته یک دکمه توقف نیز در سمت راست ، بالای صفحه قرار دارد که در هر زمان می توانید کار قلب را توقف داده و وضعیت قلب انسان را مشاهده نمائید . این محتوا مناسب برای علوم تجربی پایه چهارم ابتدائی می باشد . http://mohtavaonline.ir









تشخیص زاویه های تند ، باز ، راست و نیم صفحه به کمک گونیا

با استفاده از گونیا  زاویه های تند ، باز ، راست و نیم صفحه را می توان تشخیص داد . با استفاده از فایل فلش زیر  همکاران پایه چهارم ابتدائی  و اولیای محترم دانش آموزان قادر خواهند بود ، تشخیص زاویه های تند ، باز ، راست و نیم صفحه را به دانش آموزان آموزش دهند .

دراین فایل فلش شما با درگ کردن(کشیدن) دکمه زرد رنگ می توانید انواع زاویه های ، تند ، باز ، راست و نیم صفحه بسازید . امیدوارم در فهم این زوایا مفید واقع شود. منبعhttp://mohtavaonline.ir












دانلود کتاب الکترونیکی جدیدالتالیف هدیه های آسمان سوم ابتدائی سال 1392

محتوای آموزشی دروس هدیه های آسمان جدیدالتالیف پایه سوم ابتدائی که در قالب یک فایل PDF ارائه شده است و از اجزاهایی نظیر متن درس ، بدانیم ، فکر می کنم ، دوست دارم ، گفت و گو کنیم ، بیندیشیم ، بگردو پیدا کن ، ببین و بگو ،  با هم بخوانیم ،  اجرای نمایش ، خاطره گویی ، کامل کنید ، با خانواده  تشکیل شده است . مطالب این کتاب با در نظر گرفتن حیطه های نظیر ، حیطه شناختی از زبان دانش آموزان و حیطه عاطفی و ... تهیه شده است.





















دانلود کتاب فارسی آموزش حرفه ای Microsoft Word 2013

امروزه بسیاری از کاربران کامپیوتر دیگر کاربرانی مبتدی و ناآشنا با نرم افزار ها و قابلیت های آن ها نیستند.خوشبختانه در چند سال اخیر در کشورمان آگاهی مردم در مورد رایانه به گونه ای شده است که هرکس کم و بیش با سیستم عامل ها آشنا گشته و کارایی نرم افزار هایی همچون WORD را فرا گرفته است .

فراوانی نرم افزار های قفل شکسته در بازار وهمچنین بر روی سایت ها باعث گردیده است تا اکثرکاربران ایرانی حداقل مجموعه OFFICEرا بر روی سیستم خود داشته باشند و در کار کردن با آن دارای مهارت نسبی شده باشند .

در لینک دانلود زیر کتابی در قالب PDF و به زبان فارسی به صورت سریع و حرفه ای ، تمامی مباحث کار با WORD 2013 به گونه ای ، آموزش داده است که ، همه کاربران مبتدی و حرفه ای را اغنا می کند. لازم به تذکر می باشد این نرم افزار بر روی ویندوز XP نصب نمی شود لذا از ویندوز سون استفاده نمائید.
















دانلود کتاب الکترونیکی جدیدالتالیف آموزش قرآن سوم ابتدائی سال 1392

فراگیرى و انس با قرآن کریم به ویژه در دوران کودکى نقش بسیار مهمى در« تربیت قرآنی » کودک دارد، در همین راستا کتاب PDF آموزش قرآن پایه سوم ابتدائی در راستای برنامه ی درسی ملّی جمهوری اسلامی ایران تغییر نموده است . در لینک دانلود زیر کتاب الکترونیکی آموزش قرآن جدیدالتالیف سوم ابتدائی(سال1392) قرار گرفته است . البته در تدریس این کتاب، استفاده از لوحه ی آموزشی ضروری است. که امید وارم در آینده نزدیک محتوای این لوحه را در این وبلاگ جهت دانلود قرار دهم .