ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
کتاب علوم، منبعی است برای معرفی فعّالیت های یادگیری و آنچه در عمل باید انجام شود؛ پس نباید آن را به منبعی برای تصویرخوانی تبدیل کرد. معلمّ علوم، هم تصمیم گیرنده درباره ی فرایند یادگیری )طرّاح آموزشی( است و هم راهنمای یادگیری دانش آموزان.پیش از تدریس هر درس، به منابع یادگیری همچون کتاب راهنمای معلمّ درس علوم تجربی و دیگر رسانه های آموزشی معلمّان، مانند فیلم و نرم افزار، مراجعه کنید. یادگیری از همکاران نیز یک منبع یادگیری مفید به شمار می آید.
در فعّالیت های علوم، سه نوع کار را بگنجانید: فعّالیت فردی، فعّالیت گروهی و فعّالیت کلاسی (دسته جمعی).محیط یادگیری علوم را متنوع کنید. گاهی کلاس را به محیط بیرون ببرید و گاهی بیرون را به کلاس بیاورید!در ارزشیابی علوم، زمان خاصّی وجود ندارد. هر لحظه ی کلاس علوم، زمان مناسبی برای مشاهده ی رفتار و عملکردرا در » ارزشیابی در خدمت یادگیری « دانش آموز و سوق دادن او به سمت یادگیری بهتر است. این پیام اصلی رویکردنظر داشته باشید. . . امیدوارم این کتاب پیش نویس راهنمای تدریس علوم تجربی پایه پنجم مورد استفاده آموزگاران محترم این پایه قرار بگیرد .
کتاب راهنمای تدریس زبان انگلیسی پایه نهم براساس اصول کلی و پذیرفته شده رویکرد ارتباطی و با در نظرگرفتن دو ویژگی نقش فعال فراگیران در فرایند آموزش و تأکید بر تقویت روحیهٔ حل مسئله و خودباوری در دانش آموزان تدوین گردیده است. روح حاکم بر رویکرد ارتباطی فعال و خودباورانه، توجه به نیازهای واقعی فراگیران در موقعیت های ارتباطی با تکیه بر اصول کلی زیر می باشد:
استفاده از فعالیت های آموزشی متنوع در فرایند یادگیری زبان
تأکید بر یادگیری زبان از طریق تجربیات زبانی
استفاده از محتوای غنی، معنادار و قابل فهم در تدوین محتوای آموزشی
ارتقاء روحیهٔ فراگیری زبان در محیط مشارکتی و از طریق همکاری و همیاری در کلاس
ارائه بازخوردهای اصلاحی مناسب به خطاهای فراگیران
توجه به جنبه های عاطفی و نقش آنها در فرایند آموزش زبان . . .
این کتاب از سایت اداره کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی(www.chap.sch.ir) تهیه شده است .
این راهنمای تدریس که در قالب یک فایل فشرده شامل چهار فایل پی دی اف(PDF) می باشد مر بوط به فصل های 2 ، 3، 4 و فصل 7 کتاب جدیدالتالیف ریاضی چهارم دبستان می باشد .در فصل2 ، ضمن طرح کسرهای گسسته یا منفصل، لزوم معرفی واحد، مطرح شده است. و در فصل سوم راهنمای تدریس ضرب و تقسیم ارائه شده که در واقع این فصل مهم ترین بخش کتاب ریاضی چهارم است و به طورطبیعی وقت زیادی را به خود اختصاص می دهد. در فصل چهارم راهنمای معلم مبحث اندازه گیری (طول - زمان و مفهوم زاویه ) مورد بررسی قرار می گیرد . و در آخر راهنمای آموزش فصل هفتم کتاب ریاضی پایه چهارم ابتدائی که در رابطه با آمار و احتمال می باشد ، ارائه شده است . لازم به ذکر است این محتواهای آموزشی از سایت دفتر تالیف کتب ریاضی تهیه شده است امیدوارم این مجموعه به آموزگاران جدید الورود به این پایه و آموزگاران قدیمی این پایه در امر تدریس کمک نماید .
«غدیر خم» نام ناحیهای در میان مکه و مدینه است که بر سر راه حاجیان قرار دارد و به خاطر وجود برکهای در این محل که در آن آب باران جمع میشدهاست، به این نام شهرت یافتهاست ، که پیامبر اسلام(ص) درآن مکان و در حجةالوداع(آخرین حج پیامبر(ص))، علی بن ابی طالب(ع) را «ولی»و جانشین پس از خود اعلام کرد. ۱۸ ذیالحجه سال ۱۰ هجری قمری (تقریبا مطابق با ۲۸ اسفند سال ۱۰ خورشیدی[۱])، سال روز این واقعه میان ماشیعیان به عید غدیر خم شهرت دارد.
حضرت محمد(ص)، پیامبر اسلام در بازگشت از آخرین حج خود همه مسلمانانی که در حج شرکت داشتند را در غدیر خم جمع کرد و شیعیان معتقدند که او در آنجا علی بن ابیطالب (ع)را بهعنوان وصی و برادر و جانشین خود از جانب الله معرفی کرد. عبارت معروف «هر آنکس که من مولای او هستم، پس علی مولای اوست» قسمتی از خطابه بلند غدیر میباشد. در لینک دانلود زیر فایل Mp4 و در قالب یک انیمیشن که گویای واقعه غدیر خم می باشد ، جهت استفاده شما عزیزان قرار گرفته است .