***{ محتوای الکترونیکی و آموزشی برای فرهنگیان و دانش آموزان }***

***{ محتوای الکترونیکی و آموزشی برای فرهنگیان و دانش آموزان }***

اَللّهُمَّ عَجَّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَالْعافِیَةَ وَالنَّصْرَ
***{ محتوای الکترونیکی و آموزشی برای فرهنگیان و دانش آموزان }***

***{ محتوای الکترونیکی و آموزشی برای فرهنگیان و دانش آموزان }***

اَللّهُمَّ عَجَّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَالْعافِیَةَ وَالنَّصْرَ

محتوای ریاضی بررسی بزرگتر یا کوچکتر رابطه های ریاضی

دراین محتوای الکترونیکی که به بررسی رابطه های ریاضی از نظر کوچکتر یا بزرگتر و یا تساوی  ، می پردازد ، دانش آموز پس از بدست آوردن حاصل عبارت های ریاضی که شامل جمع  ، تفریق ، ضرب و یا تقسیم می باشد  ، نسبت به قرار دادن علامت مناسب اقدام می کند . امیدوارم این محتوا به فهم هرچه بهتر پرسش های این چنینی کمک نماید .این محتوا در قالب یک فایل اجرائی می باشد و نیاز به برنامه خاصی برای اجرا ، نمی باشد . این محتوا مناسب پایه چهارم ابتدائی و حتی سوم ابتدائی می باشد .








محتوا ریاضی با عنوان(گرد کردن اعداد) ویژه پایه ششم ابتدائی

دراین محتوای الکترونیکی بسیار زیبا سعی شده تقریب زدن اعداد به روش گرد کردن مورد بررسی قرار بگیرد. در این محتوای آموزشی گرد کردن اعداد با تقریب کمتر از 10 و 100و 1000 آموزش داده شده و مورد ارزیابی قرار می دهد. برای نوشتن آموزش گرد کردن این محتوا سعی کردم نهایت دقت را انجام دهم تا آموزگاران عزیز این پایه بتوانند براحتی از آن آموزش ها در کلاس درس استفاده نمایند. این محتوای ریاضی که در قالب یک فایل اجرائی ارائه نمودم ، برای اجرا نیاز به برنامه خاصی ندارد . امیدوارم آموزگاران این پایه و دانش آموزان آینده ساز این مرز پر گهر از این محتوا لذت ببرند .





محتوای الکترونیکی بسیارزیبای الفبای انگلیسی

امروز یعنی 92/11/15 با یکی از دبیران موفق زبان انگلیسی منطقه خود در مورد محتوا های الکترونیکی صحبت می کردم و از اهمیت استفاده این محتواها در کلاس درس می گفتم که ایشان اشاره کرد ، به محتوای زیبای الفبای انگلیسی که در کلاس های ضمن خدمت پایه هفتم مشاهده فرموده بود ، که با توصیفاتی که از آن محتوا کرد ، متوجه شدم که من آن محتوا را دارم ، لذا خواستم این محتوای زیبای انگلیسی که در آن ابتدا شروع به نمایش حروف کوچک انگلیسی(به همراه تلفظ آنها) کرده و در مرحله بعد همانند تصویر سمت چپ این نوشته ، سبک نگارش این  حروف به زیبایی هرچه تمام تر،  نشان داده می شود (به صورت فلش) و در هر جای این نمایش شما می توانید با فشردن دکمه توقف ، حرکت قلم را متوقف کرده و توضیحات لازم را در کلاس درس بدهید . همچنین با کلیک کردن آیکن گوش  شما می توانید صدای حرف مورد نظر را گوش کنید و با فشردن آیکن(دکمه) بلند گو ، تلفظ صحیح آن حرف را گوش دهید . و در آخر در سمت چپ این محتوا تصویری از اشیا ، میوه و یا حیواناتی که ابتدای اسم آنها با آن حرف آغاز می شود را مشاهده کنید. به هرحال استفاده از این محتوای آموزشی زیبا را به همه دبیران پرتلاش زبان انگلیسی(جهت استفاده در امر آموزش) و دانش آموزان پایه هفتم (جهت فراگیری تلفظ و نگارش صحیح حروف انگلیسی) توصیه می کنم. البته همه دانش آموزان ابتدائی هم که علاقه به فراگیری این حروف را داشته باشند ، می تواند کمک نماید .



محتوای ریاضی با عنوان(ساده کردن کسرها- مجموعه (3))ویژه پایه چهارم و پنجم ابتدائی

محتوای الکترونیکی (ساده کردن کسرها مجموعه (3)) که در قالب یک فایل اجرائی ارائه شده است با این تفاوت نسبت به مجموعه 1و 2 ارائه شده که ابتدا باید حاصل جمع و یا تفاضل دو کسر را بدست آورد و سپس ، نسبت به ساده کردن کسر بدست آمده اقدام نمود . در ضمن راهنمائی ساده کردن کسر در کنار پاسخ بدست آمده توسط دانش آموز ، قرار داده شده است ، یعنی به دانش آموز می گوید که حاصل جمع و یا تفاضل نوشته شده را به چه عددی باید ساده کند .









محتوای ریاضی با عنوان (ساده کردن کسرها - مجموعه (2)) ویژه پایه چهارم و پنجم ابتدائی

این محتوای الکترونیکی در ادامه محتوای ریاضی ساده کردن ککسرها مجموعه (1) می باشد تنها فرق این محتوا با محتوای قبلی پرسش های سطح بالاتر آن می باشد ، لذا فرهنگیان گرانقدر با این محتوا می توانند آموزش و سنجش بهتری در کلاس درس داشته باشند . در ضمن این محتوا در قالب یک فایل اجرائی بوده و نیاز به برنامه خاصی برای اجرا نمی باشد .











محتوای ریاضی با عنوان (عدد اول) ویژه پایه هفتم متوسطه اول

هر عدد طبیعی که فقط بر خودش و 1 بخشپذیر باشد ،عدد اول است یا هر عدد طبیعی که نتوان آن را به صورت حاصل ضرب دوعدد طبیعی غیر از یک نوشت ، عدد اول است . این محتوای لکترونیکی که درقالب یک فایل فلش می باشد و با نرم افزار فلش پلیر اجرا می شود به این صورت عمل می کند که ، شمابا تایپ کردن عدد مورد نظر خود در کادر مربوط به وارد کردن عدد ، با کلیک کردن دکمه (آیا این عدد اول است؟) محتوا به شما نشان میدهد که آن عدد اول است یا نه ! و اگر عدد اول نیست از حاصلضرب چه اعداد اولی بدست آمده است . لذا این محتوا برای بدست آوردن مقسوم علیه های اول یک عدد نیز می تواند مورد استفاده قرار بگیرد .


محتوای ریاضی باعنوان (ساده کردن کسرها - مجموعه(1)) ویژه پایه چهارم و پنجم ابتدائی

این محتوای الکترونیکی با عنوان ساده کردن کسرها(مجموعه1) در قالب یک محتوای آموزشی برای کتاب ریاضی پایه چهارم و پنجم ابتدائی ارائه شده است .در این محتوا در قسمت آموزش با مثال هایی ساده و روان بحث ساده کردن کسرها را توضیح داده که دبیران گرانقدر می توانند در کلاس های هوشمند از آنها استفاده نمایند. همچنین این محتوای ریاضی دارای سئوالات تستی جهت پاسخگوئی دانش آموزان این پایه ها  می باشد ، که می تواند آموخته های این عزیزان را بسنجدو امتیاز و رتبه خاص خود را دریافت نمایند. این محتوای الکترونیکی در قالب یک فایل اجرائی ارائه شده و نیاز به برنامه خاصی برای اجرا ندارد.





محتوای الکترونیکی در قالب یک بازی هندسی

این محتوای الکترونیکی ، که در قالب یک بازی هندسی ارائه شده است می تواند در افزایش دقت و تمرکز دانش آموزان در حل مسائل هندسی ، کتاب ریاضی آنها ، کمک شایانی بنماید . این بازی که نامش تانگرام است ، ظاهرا متعلق به کشور چین می باشد . به هرحال توصیه می گردد این بازی زیبا که در قالب یک فایل اجرائی برای شما عزیزان آماده نموده ام را مورد استفاده قرار دهید. دراین بازی که از هفت شکل ساده هندسی تشکیل شده ، دکمه های روی این اشکال قرار دارد که با کلیک کردن روی آن دکمه ، شکل مورد نظر چرخش می کند و به وضعیت مناسب که رسید با درگ کردن(کشیدن) آن شکل و رها کردن در موقعیت مناسب ، نسبت به حل آن معمای هندسی اقدام نمائید . از این محتوا می توان در پایان کلاس های درسی استفاده نمود و دقت و تمرکز دانش آموزان کلاس را ارتقا داد.