***{ محتوای الکترونیکی و آموزشی برای فرهنگیان و دانش آموزان }***

***{ محتوای الکترونیکی و آموزشی برای فرهنگیان و دانش آموزان }***

اَللّهُمَّ عَجَّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَالْعافِیَةَ وَالنَّصْرَ
***{ محتوای الکترونیکی و آموزشی برای فرهنگیان و دانش آموزان }***

***{ محتوای الکترونیکی و آموزشی برای فرهنگیان و دانش آموزان }***

اَللّهُمَّ عَجَّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَالْعافِیَةَ وَالنَّصْرَ

کتاب معلّم (راهنماى تدریس) مطالعات اجتماعی سوم دبستان نگارش سال 92

هدف از آموزش مطالعات اجتماعی تربیت اجتماعی و مجهز نمودن دانش آموزان به مهارت های زندگی و به عبارت دیگر کسب صلاحیت های لازم برای زندگی است.کتاب الکترونیکی راهنمای تدریس مطالعات اجتماعی که در قالب فایل های PDF ارائه شده است ، جهت استفاده آموزگاران محترم پایه سوم ابتدائی در لینک دانلود زیر قرار داده شده است . فایل زیر یک فایل زیپ (فشرده شده) می باشد و شما عزیزان با نرم افزار  Winrar که در قسمت پیوندها جهت دانلود قرار داده شده است ، از حالت زیپ خارج نموده و از فایلهای  پی دی اف این راهنما استفاده نمائید .امید است همکاران ارجمند در اجرای موفقیت آمیز برنامه درسی مطالعات اجتماعی از هیچ کوششی فرو گذار نکنند .برای دانلود این کتاب الکترونیکی از لینک http://www.chap.sch.ir/books/1964 و یا لینک دانلود زیر استفاده نمائید .





















راهنمای تدریس فارسی سوم دبستان نگارش 92

در این کتاب که به صورت PDF ارائه شده است ، به صورت مبسوط به چهار روش قضاوت عملکرد، روش تدریس اعضای گروه، کارایی گروه و روشن سازی طرز تلقی با تأکید برفعّالیت های گروهی، همیاری و مشارکتی که در دورهٔ ابتدایی جایگاه ویژه ای دارد، پرداخته شده است تا معلّمان با نهادینه سازی فرهنگ سازگاری و همکاری بین دانش آموزان به ارزش کارکرد آموزشی کلاس بیفزایند .

فارسی سوم، نقطهٔ عطف پیوند روح لطیف دانش آموزان با مهارت های زبان آموزی است که در شکلی دل نشین و روان در بستر ذائقهٔ کودکانهٔ دانش آموزان این پایه، جاری می شود. تداوم این جریان زلال بر عهدهٔ معلّمان دلسوز است که فضای انس دانش آموزان با زبان و ادبیات فارسی را مهیّا نمایند.

نتایج آزمون بین المللی سواد خواندن (پرلز) نشان می دهد دانش آموزان ایران در درک متن عملکرد بسیار ضعیفی دارند.جایگاه ایران در پرلز 2001 میان 35 کشور شرکت کننده رتبهٔ 32 ، درپرلز 2006 میان 45 نظام آموزشی جهان رتبه 40 است و در پرلز 2011 میان 46 نظام آموزشی جهان 39 بوده است.

به منظور آشنایی معلّمان با رو شهای تدریس، در فصل دوم این کتاب، شانزده روش تدریس علمی متناسب با محتوای متن هر درس به صورت پیشنهادی ارائه شده است.برای دانلود این کتاب الکترونیکی از لینک دانلود http://www.chap.sch.ir/books/1935 و یا از لینک دانلود زیر استفاده نمائید .






کتاب راهنمای معلم علوم تجربی سوم دبستان نگارش 92-93

کتاب راهنمای علوم سوم ابتدایی که در قالب فایلهای PDF ارائه شده است ، شامل دو فصل است. در فصل اول کلیات برنامه درسی علوم و در فصل دوم راهنمای درس به درس آن آمده است.در فصل اول جایگاه برنامه درسی علوم در برنامه درسی ملی، اهداف، رویکرد و بسته آموزشی علوم معرفی گردیده است.

در فصل دوم هریک از دروس به طور جداگانه معرفی شده است. همچنین اهداف پیامد محور، دانستنی و نکات آموزشی و فعالیت های پیشنهادی مربوط به آن توسط مؤلفین ارائه گردیده است. فایل زیر یک فایل زیپ (فشرده شده) می باشد و شما عزیزان با نرم افزار  Winrar که در قسمت پیوندها جهت دانلود قرار داده شده است ، از حالت زیپ خارج نموده و از فایلهای  پی دی اف این راهنما استفاده نمائید .امید است همکاران ارجمند در اجرای موفقیت آمیز برنامه درسی علوم از هیچ کوششی فرو گذار نکنند . برای دانلود این کتاب الکترونیکی از لینک http://www.chap.sch.ir/books/1968 و یا لینک زیر استفاده نمائید .














راهنمای تدریس(راهنمای معلم) ریاضی سوم ابتدائی نگارش سال 1392

این کتاب الکترونیکی که در قالب یک فایل PDF ارائه شده است ، تالیف شده توسط دکتر وحید عالمیان ، از مولفان کتاب ریاضی سوم ابتدائی ، نگارش سال 92 ، می باشد . امید است آموزگاران محترم پایه سوم ابتدائی با مطالعه دقیق ، این کتاب بتوانند به نحو احسن ، مفاهیم کتاب ریاضی سوم دبستان را ، به دانش آموزان این پایه ، منتقل نمایند .